سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اختاپوس در ایران پنج شنبه 86/7/26 ساعت 1:10 صبح

اختاپوس در ایران

سابقه اقامت یهودیان در ایران به روزگار کورش پادشاه هخامنش وقبل از آن باز می‏گردد،که تاریخ آن مفصل بوده لیکن از اهمیت خاصی‏برخوردار است،و یهودیان پیوسته در شهرهای گوناگون ایران به عنوان‏یک اقلیت، زندگانی آرام و سالمی داشته‏اند،اما از آغاز حکومت صفویه‏و به قدرت رسیدن کشورهای اروپائی و یهود،وضعیت اجتماعی واقتصادی یهودیان در اروپا،و موقعیت یهودیان در ایران تغییر کلی یافت وتعدادی از کشورها و گروه‏های تبلیغی صهیونیستی با یهودیان ایران روابط مشکوک برقرار نمودند.

در سال‏های 972 تا 1005 هجری شمسی مطابق 1593 تا 1626میلادی"ربی موشه"و"ربی باروخ گاد"به نمایندگی از یهودیان اروپا به‏ایران و عراق آمدند و مراکزی برای یهودیان ایران فراهم کرده،آنان رافعال نمودند، ربی موشه مقرر کرد تا هر خانواده یهودی سالانه نیم مثقال‏طلا برای تبلیغ یهودیان بپردازد.

شاه عباس صفوی با اینکه از فعالیت‏های اقلیت‏های مذهبی استقبال‏نمود،مع ذلک اقدامات یهودیان را نوعی توطئه تلقی کرده‏ محدودیت‏هائی برای آنان مقرر داشت.احتمالا پادشاهان صفوی در این‏مورد متاثر از دولت‏های اسپانیا و پرتقال بودند که با یهودیان رفتارخصمانه داشتند. ( خیانت‏های یهودیان در اروپا توسط سفیر اسپانیا به اطلاع شاه عباس رسید و این اطلاعات موجب اقدامات شدید و محتاطانه‏شاه عباس شد)در روزگار صفویه از آنجا که حکومت صبغه مذهبی و شیعی داشت،یهودیان میدانی برای انجام توطئه‏های خود نداشتند و از هر لحاظ موردسوءظن مردم و حکومت و علماء بودند.

لیکن در زمان نادرشاه افشار و نسخ و طرد شیوه‏های سلاطین صفوی،یهودیان از آزادی بیشتری برخوردار گردیده به دستگاه حکومت نزدیک‏شدند،معذلک در این دوره نیز یهودیان از موقعیت ممتازی برخوردارنبودند.

نقش اجتماعی و سیاسی یهودیان از اوائل حکومت قاجاریه رو به‏گسترش نهاد و حکومت انگلستان و فرانسه برای اعمال سلطه و نفوذ براکثریت ملت‏ها در همه جا متوجه اقلیت‏های مذهبی و قومی شدند،و ازاین میان یهودیان تحقیر شده و مطرود بیش از دیگر اقلیت‏ها مورد توجه‏خارجی‏ها و استعمارگران قرار گرفتند.و سرانجام هنگامی که نهضت صهیونیستی در اروپا گسترش یافت،ویهودیان برای مزدوری استعمارگران سازماندهی شدند، مقرر گردید تا درسراسر کشورهای اسلامی موسسات فرهنگی توسط یهودیان تاسیس‏شود و نسل‏های جوان کشورهای اسلامی در این مدارس تحت آموزش قرار گیرند.

بنابراین هنگامی که ناصرالدین شاه قاجار،با جیب خالی واندیشه‏های بلند روانه اروپا شد،یهودیان همدان، اصفهان و تهران،ازجامعه یهود فرانسه و موسسه انگلیسی"آلیانس"خواستند تا ضمن‏ملاقات با شاه قاجار از او خواستار تاسیس موسسه آلیانس در ایران‏شوند.

یهودیان فرانسه با همکاری سفیر ایران در پاریس برنامه خود را بادقت انجام داده،اجازه تاسیس مدارس الیانس را در 252 ش از نامبرده‏گرفتند،و ناصرالدین شاه محل زمین را در تهران در اختیار یهودیان قرارداده،که بعدها این مدارس به محل جاسوسی و جاسوس پروری برای‏خارجیان از جمله فرانسوی‏ها تبدیل گردید.

موسسات فرهنگی الیانس،در حقیقت مرکزی برای گرداوری‏کمک‏های خیریه برای یهودیان و توسعه و گسترش نفوذ صهیونیزم درداخل ایران بود و بسیاری از موسسات فرهنگی و اقتصادی یهودیان‏امریکا با موسسه الیانس همکاری می‏کردند و برای پیشرفت یهودیان درایران آموزش‏های کشاورزی و اقتصادی و حزبی را ارائه می‏دادند تااقلیت یهودیان به یک اقلیت ممتاز و پیشرفته تبدیل شوند و کارهای‏کلیدی را تصاحب کنند.

 

فرقه بهائی مولود صهیونیسم‏

از آنجا که یهودیان در هر حال مورد نفرت و کینه مردم بودند،بسیاری‏از یهودیان برای نفوذ در جامعه ایران وارد فرقه بهائی شدند تا با صبغه ورنگ اسلامی و ایرانی موجب پیدایش تفرقه در مردم بشوند.در این راستا بسیاری از کارخانجات بزرگ مانند ارج و دیگر کارخانه‏هابه بهائیان واگذار شد و اقلیت یهود و فرقه بهائی بطور هماهنگ به چپاول‏منابع و معادن و ثروت‏های عمومی پرداختند و یهودیان بطور آشکارمراکز خود را در عکا و حیفا و یافا قرار دادند و با برخورداری از حمایت‏شاه در داخل ایران و حمایت آمریکا و انگلستان در خارج،به خرابکاری‏و افساد پرداختند.

خاندان‏های"حکیم رفائل"و"حکیم شموئل"و از آنها مهمتر،"خاخام نهروانی"که از دوران ناصرالدین شاه ثروت‏های فراوان به دست‏آورده بودند بطور دست جمعی وارد فرقه بهائی شدند تا به ترویج بهائیت‏کمک کنند.

این نکته قابل ذکر است که توطئه‏گران خارجی در ایران موفق نبودند وتوطئه‏های آنان هیچگاه از نظر علماء و مجتهدان مخفی نبوده است،آنچنانکه در روزگار صفویه و در زمان ناصرالدین شاه،علماء شیعه‏پیوسته نسبت به نفوذ یهودیان و بهائیان در دربار و در کارهای مملکتی‏هشدار داده‏اند،و به سال 1315 هق مرحوم آیت الله سید ریحان الله کشفی‏در مورد یهودیان تهران حکم کرد که اولا در محلات مخصوص ساکن‏شوند و ثانیا از پراکنده شدن در بازار تهران خودداری کنند،و دستور داداز ساختن شراب توسط آنان و پرورش و فروش گوشت خوک جلوگیری‏شود.

نهضت مشروطه در ایران موقعیت مناسبی برای گسترش نفوذ وحضور دو اقلیت یهودی و مسیحی در کارهای دولتی و سیاسی بود،دراین دوره بسیاری از یهودیان و ارامنه‏ای که از سال‏های قبل تربیت شده‏بودند،با توطئه و سفارش سفارتخانه‏های خارجی در تهران به عنوان‏افراد روشنفکر و اصلاح طلب و استاد و طبیب و منورالفکر وارددستگاه‏های دولتی و تعلیم و تربیت و مطبوعات و حتی ارتش شدند.بعد از انقراض قاجاریه و روی کار آمدن رضاخان،خارجی‏ها بیش ازپیش به آرزوی خود رسیدند،رضاخان بعد از استقرار سلطه خویش بطور آشکار به قلع و قمع روحانیت شیعه پرداخته،مجالس دینی و مذهبی راتعطیل کرد و لباس ملی مردم را تغییر داد و دست اقلیت‏های مذهبی یهودو نصاری و زردشتی‏ها و هندوها و سیک‏ها را در کارهای تجاری وصنعت نفت سرمایه‏گذاری و خرید و فروش زمین و تاسیس مدارس وتعلیم نسل جوان و اشاعه فحشاء و منکرات باز گذارد.

در این زمان،یهودیان ایران که تا روزگار قاجار دارای محدودیت‏هائی‏بودند،در انجام هرگونه توطئه‏ای آزاد شدند و عوامل خارجی و عوامل‏صهیونیزم با آنان به همکاری پرداختند.

یهودیان در عهد صفویه و در دوره قاجاریه در سراسر ایران به خرید وفروش و سپس خروج عتیقه‏جات و فرش‏های قیمتی و آثار باستانی‏مشغول بودند و در این مدت طولانی بسیاری از آثار نفیس و گرانبها را ازهر ده و دهکده و شهر و قصبه‏ای به قیمت ارزان خریداری کرده به‏قیمت‏های گران به غارتگران خارجی فروختند،و با این عمل خائنانه‏خود،سرمایه‏های ایران را به تاراج داده،جیب‏های خود را پر از نقدینه‏طلا و نقره نمودند و سپس با این سرمایه‏ها موسسات جاسوسی و به‏اصطلاح فرهنگی آلیانس را افتتاح نمودند و زمین‏های اطراف شهرها راخریداری نموده و اقتصاد ایران را تحت نفوذ خود در آوردند.

بسیاری از کتب قیمتی و تاریخی ایران توسط این یهودیان بطور قاچاق‏از ایران خارج شد و روانه موزه‏های لندن و پاریس و واشنگتن و نیویورک‏گردید.

در زمان رضاخان این کار به صورت رسمی و منظم از طریق موزه‏ایران باستان انجام می‏گرفت که یهودیان در آنجا نفوذ داشتند و با مدیران‏موزه ایران باستان داد و ستد مخفی و آشکار داشتند.یهودیان تهران بطور آشکار به تاسیس کارخانه‏های شراب‏سازی ومراکز پرورش سگ و خوک پرداخته به توزیع شراب و توزیع گوشت‏خوک در تهران و دیگر شهرستانها اقدام می‏کردند،در این مساله دولت‏رضاخانی از آنان حمایت می‏کرد تا بدینوسیله مردم را به نقض مقررات‏اسلامی عادت دهند و حرمت احکام اسلامی را بشکنند.یهودیان ومسیحیان ارمنی از این بابت سرمایه‏های فراوانی به چنگ آوردند.

 

فعالیت‏های صهیونیسم در ایران‏

از آنجا که مردم ایران شیعه بوده،پیرو علما و مجتهدین بودند وحکومت را غاصب می‏دانستند و به رضاخان و محمد رضاخان به دیده‏بغض و نفرت می‏نگریستند،بنابراین کار صهیونیست‏ها در ایران پیوسته بامشکل روبرو بوده است،و صهیونیست‏ها پیوسته در تحت حمایت‏های‏موسسات آمریکایی و انگلیسی در ایران فعالیت می‏کردند.در هر حال یهودیان ایران در طول تاریخ پیوسته شاه دوست بوده‏اند ونسبت به حکومت تا هنگامی که قدرت را در دست داشته است به اووفادار بوده‏اند.

در زمان محمد رضا و بخصوص بعد از کودتای ننگین 28 مرداد 1332ایران یکباره به دامن آمریکا و اسرائیل سقوط کرد.در این زمان، "آلن‏والیس" رئیس سازمان "سی-آی-ا" آمریکا ، "نورمن شوراتزکوف" را به‏تهران فرستاد و بین سال‏های 1347-1341 دستگاه جدید پلیسی و جاسوسی ساواک در ایران به دست همین ژنرال نورمن آمریکائی تاسیس‏شد.کودتای 28 مرداد توسط ژنرال‏های آمریکائی و زاهدی در سفارت‏آمریکا طراحی شد و مبلغ 11 میلیون دلار هزینه در برداشت.سازمان‏جاسوسی"ساواک"با 000/50 نفر عضو و با تشکیلات جاسوسی مدرن‏با همکاری"سیا"و"موساد"در ایران برقرار شد و شکنجه و تعقیب ملت‏مسلمان ایران شکل وحشتناک و مخوفی بخود گرفت.در سحرگاه 27 مرداد 1332"ادوارد-گ-داهلی"دلال صهیونیزم ویهودی آمریکائی مبلغ 000/600/32 ریال در اختیار زاهدی گذارد تا به‏گروهک"شعبان بی‏مخ"واگذارد.

ساواک دارای 10 اداره مرکزی بود که هر کدام کار خاصی داشته‏اند،که اداره دهم بطور دربست زیر نظر سازمان جاسوسی اسرائیل"موساد"اداره می‏شده است.بودجه ساواک در سال 1342 و همزمان با آغاز قیام‏حضرت امام خمینی(ره)بطور ناگهانی افزایش یافته بالغ بر 210 میلیون‏دلار شده است.

در رژیم مزدور شاه در هر وزاتخانه‏ای لااقل یک مدیر کل ساواکی‏وجود داشت که کارهای آنجا را گزارش می‏کرد.

سازمان"فراماسونری"و"فراموشخانه"یکی دیگر از مراکزجاسوسی انگلیسی‏ها و حضور صهیونیست‏ها بوده است .لژ"مولوی" و لژ"سعدی" و لژ"لایت"از محافل انگلیسی و صهیونیستی‏ها بودند که بسیاری از رجال خائن دولتی مانند هویدا،منصور،امامی،علم،فروغی،امینی و دیگران در این لژها پرورش یافته‏اند.

سازمان پیش آهنگی با علامت ستاره داوود مرکزی دیگر از مراکزفعالیت و حضور صهیونیست‏ها در ایران بود.در طی مسافرتی که شاه در سال 1349 به آمریکا نمود ازسرمایه‏داران صهیونیستی دعوت کرد تا جهت تشکیل کنسرسیوم نفت به‏ایران بیایند و سرمایه‏گذاری کنند،بنا به این دعوت 35 نفر از کل کمپانی‏هاو بانک‏های آمریکا به تهران آمدند که"دیوید لیلیان"و"دیوید راکفلر"دویهودی صهیونیست در رأس آنان بودند.

ثابت پاسال یهودی زاده بهائی شده ضمن ارائه خدماتی،به دستگاه‏رضاخانی نزدیک شده به جاسوسی در شرکت‏های بزرگ پرداخته و به‏زودی از سرمایه‏داران بزرگ شد،در زمان فرار محمدرضا به ایتالیا،هندرسن سفیر آمریکا در تهران،ثابت پاسال را به ایتالیا فرستاد و نامبرده‏دسته چک سفید خود را در اختیار محمدرضا قرار داد:پس از کودتای‏آمریکائی 28 مرداد و بازگشت محمدرضا شاه به تهران،این جاسوس‏سرمایه‏دار صهیونیستی این بار تلویزیون ایران را به پاداش خدماتش‏دریافت داشت و در هنگام انقلاب جواهرات فراوانی را از ایران خارج‏ساخت.

شرح سرمایه‏گذاری‏های یهودیان در شرکت نفت و در دیگر مراکزاقتصادی نیازمند کتاب مفصلی است، شرکت‏های نفتی"اکسون"،"شل""موبیل"،"تکراسکو"،"گولف"،"پی‏پی"و"سوکال"از آمریکای جنوبی ‏گرفته تا اسرائیل و آفریقای جنوبی ذخائر خود را پیوسته از نفت صادره ازایران شاهنشاهی تامین می‏کردند. در اواخر سال 1375 و مقارن انقلاب‏اسلامی ایران ذخایر نفتی متعلق به ایران بالغ بر 12 میلیارد و 839 میلیون‏دلار بوده است.بنا به نوشته روزنامه کیهان مورخه 2/10/1375 بااستفاده از نوشته"فرد هالیدی"سود این نفت عاید شرکت‏های انگلیسی،آمریکائی و صهیونیستی سابق‏الذکر شده است. 


نوشته شده توسط: زیتون


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
130557


:: بازدیدهای امروز ::
3


:: بازدیدهای دیروز ::
37



:: درباره من ::

زیتون
یک ایرانی هستم و به حرف های غربی ها اعتماد ندارم.

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

شهر هزار چهره [445]
هولوکاست دروغ مقدس غرب [84]
تحریم کالاهای حامی اسرائیل [109]
میانبری برای شیطان پرستی [127]
صهیونیسم زیر سایه هالیوود [111]
از شراب تا شهادت [95]
یک دقیقه سکوت [60]
کریستین امانپور کیست ؟ [232]
دموکراسی آمریکایی [59]
سلطه صهیونیسم برسیاست‌های اینترنتی آمریکا [122]
هولوکاست ،معامله پنهانی [90]
[آرشیو(11)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

پروتکلها[5] . موقعیت یهود در ایران .


:: آرشیو ::

مصاحبه با دکتر شهبازی
پروتکلهای سران یهود
تسلط فرهنگی
تکاپوی صهیونی در ایران
ترویج فساد
بهائیت
سازمان ملل
مقابله با اسلام
سینما و تئاتر
هلوکاست
شخصیت ها
رسانه ها
سلطه بر آمریکا
وقایع
نفوذ در کشورها
اخبار
اختاپوس
رادیو و تلویزیون
طنز


:: دوستان من (لینک) ::

باشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی صهیونیسم
مرکز عرضه محصولات فرهنگی ضد صهیونیستی
سایت علمی پژوهشی یهود
مرکز اطلاع رسانی فلسطین
مسعود ده نمکی
محمد حسن قدیری ابیانه
شهید مهدی آنیلی
سینما و صهیونیسم
تلویزیون اینترنتی قدس
فیلم پژوه
آنتی 300
خبرگذاری قدس
اسرائیل
صهیونیسم دروغ بزرگ
غرب پژوه
باشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی صهیونیس
شبکه ضد پاتر
یهود شناخت
اسرائیل و سازمان یهود
صهیونیزم و ادیان
یهود
مبارزه با صهیونیسم
انجمن مبارزان با یهود
دکتر شهبازی
بچه های اهل قلم
اندیشه درخشان
بررسی و نقد بهاییت
تاریخ فلسطین
رسانة نابرابر
مرکز بازنگری در تاریخ
چشم انداز یهود
ذهن‌های بدعت گذار
جبهة مقاومت اسلامی
رادیو اسلام
فراماسونری ویهود


:: لوگوی دوستان من ::














:: خبرنامه ::