سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انقلاب و صهیونیسم (2) دوشنبه 86/11/22 ساعت 7:15 صبح

صعود رضاخان‏

به قدرت رسیدن رضاخان،در ایران،زمینه‏ها و شرایط حضور و نفوذ صهیونیست‏ها را درایران بیش از پیش تسهیل نمود.اما پیش از آن،این تشکیلات جهانی صهیونیسم بود که موجب‏روی کار آمدن رضاخان در ایران شده بود.

امپراتوری جهانی صهیونیسم تحت رهبری خاندان روچیلد در صعود رضاشاه نقش اصلی واساسی را به عهده داشت.درباره جایگاه این خانواده در جامعه جهانی یهود و نیز دنیای غرب به‏قدر کافی سخن رفته است.

نام روچیلد برای جهودان صهیونیست نامی افتخار آفرین و با عظمت و ارزشمند است‏و این خطاب از جانب دولت انگلستان‏[بیانیه بالفور وزیر امور خارجه وقت بریتانیا درسال 1917 م‏]،به منزله به رسمیت شناختن ریاست و زعامت روچیلد بر یهودی‏های‏انگلیس و بلکه اروپا و جهان است.

منابع تاریخی و سیاسی،بارون ادموند روچیلد را بنیانگذار نخستین حرکت عملی‏صهیونیسم شناخته‏اند.مورخان و نظریه پردازان صهیونیست نیز از او به عنوان«پیشوای سیاسی‏صهیونیسم»و یا«پدر ییشو»یاد کرده‏اند.زیرا نام او با مسأله استقرار یهود در فلسطین و تأسیس‏دولت اسرائیل پیوندی ناگسستنی دارد.

استراتژی صبورانه روچیلدها به منظور تأسیس«تمدن بزرگ یهود»در خاورمیانه ازنیمه قرن نوزدهم آغاز شد و در انطباق با سیاست‏های استعمار و امپریالیسم غرب به‏سوی هدف خود گام‏هایی خاموش و سنجیده برداشت.به اعتقاد ما،ایران دراستراتژی روچیلدها جایگاه اساسی داشت و لذا می‏توانیم صعود سلطنت رضاخان راگامی از سوی صهیونیسم به منظور تأمین شرایط لازم برای تأسیس«تمدن یهود»درخاورمیانه ارزیابی کنیم.این گام توسط اردشیر ریپورتر،سرجاسوس انگلیس درایران به فرجام رسید و رژیمی ضد اسلامی و لائیک استقرار یافت که وظیفه داشت باسرکوب فرهنگ اسلامی مردم ایران،این نیروی عظیم را از منطقه خاورمیانه بیگانه‏و منزوی سازد.همزمان در خاورمیانه عربی نیز رژیم‏های پوشالی و خلق الساعه‏تأسیس گردید.

بر این اساس،چندان بی‏مناسبت نبود که کانون‏های صهیونیستی داخل ایران،به مناسبت‏کودتای سوم اسفند(1299 ش)،رضاخان،همه ساله مراسم جشن و یادبود برگزار می‏کردند و این‏حادثه را گرامی می‏داشتند.مندرجات نشریات یهودیان ایران در دوره پهلوی سندی گویا در این‏باره است.

منابع یهودی و صهیونیستی نیز از دوران مزبور به عنوان«عصر طلایی یهود»یاد کرده‏اند.

«تاریخ یهود ایران»در این باره معترف است:

اگر گفته شود که زمان«رضا شاه کبیر»برای یهودیان ایران نظیر زمان«کورش کبیر»وعصر فرزند او«محمد رضا»نظیر عصر داریوش اول گردیده،راه اغراق نپیموده‏ایم.آزادی یهودیان ایران و اجرای اعلامیه«بالفور»که-در زمان رضا شاه کبیر بود-واجتماع پراکندگان‏[یهود]در زمان محمد رضا شاه،این دو نظر را تأیید و تقویت‏می‏کند.

به هر روی آن گونه که اسناد حکایت می‏کنند،«اردشیر جی(ریپورتر)سرجاسوس انگلیس ومأمور پرورش یافته دستگاه امپراتوری روچیلدها،در«تهران از پس پرده،دیکتاتوری آهنین‏رضاخان را هدایت»و مطامع صهیونیسم جهانی را در ایران دنبال و طرح‏ها و برنامه‏های آنان رادر این سرزمین پیاده می‏کرد.

تبلیغ و ترویج اندیشه و فرهنگ مورد قبول کانون‏های صهیونی در ایران عصر پهلوی،حرکتی‏حساب شده و هدفدار از سوی امپراتوری جهانی صهیونیسم در این کشور بود که با کودتای سوم‏اسفند رضاخان در سال 1299 ش،شروع شد.نفوذ خزنده صهیونیسم در فرهنگ ایران از دوران رضاشاه آغاز شد و در واقع یکی ازاهداف«باستان گرایی»فروغی القاء پیوندهای کهن دو قوم ایرانی و یهود،در قبال‏«توحش»اعراب‏[!]بود[...].

بدین سان علی رغم فرهنگ اسلامی مردم ایران که همبستگی امت اسلامی را درچارچوب تمدن واحد اسلامی توصیه می‏نمود و پا به پای اسلام‏زدایی و سرکوب‏خشن روحانیت،ترویج فرهنگ ماقبل اسلامی در دستور کار قرار گرفت و چنین القاشد که گویا بین آیین کهن ایرانیان و دین یهود وجوه اشتراک فراوان بوده است وهمانگونه که کورش منجی«قوم ستمدیده یهود»بود،ایران کنونی نیز باید حامی ونجات بخش قوم آواره یهود باشد! روشن است که این تبلیغات هدفی بجز جدایی‏مردم ایران از مردم مسلمان منطقه و ایجاد همدردی با مهاجرین یهودی درفلسطین و یا حداقل بی‏تفاوتی،را پی نمی‏گرفت.این مشی تبلیغاتی نقش پس پرده‏روچیلدهای انگلستان را در هدایت عوامل ایرانی اینتلیجنس سرویس نشان‏می‏دهد.توجه داشته باشیم که برخی عوامل ایرانی بریتانیا چون قوام الملک شیرازی‏و ذکاء الملک فروغی،طبق روایت مشهور،یهودی الاصل بوده‏اند.

گفتنی است؛محمد علی فروغی،ملقب به ذکاء الملک،با انقراض سلسله قاجار و روی کارآمدن سردار سپه،کفیل نخست وزیری گردید.پس از اینکه رضاخان بر تخت شاهی نشست‏فروغی به عنوان نخست وزیر،اولین کابینه او را تشکیل داد.او در دوران رضاخان سه بار به‏نخست وزیری رسید.

قبل از روی کار آمدن رضاخان نیز مدتی نماینده مجلس شورای ملی و زمانی نیز رئیس‏مجلس و در دورانی هم وزیر مالیه،وزیر دارایی،وزیر عدلیه،وزیر امور خارجه و رئیس دیوان عالی‏تمیز بود.فروغی در دوران سقوط رضاخان نیز نخست وزیر بود.جالب اینکه وقتی محمد رضاپهلوی به جای پدرش بر تخت سلطنت نشست باز هم فروغی به عنوان نخست وزیر اولین کابینه‏را در دوران محمد رضا تشکیل داد.

نقش فروغی در دوران حکومت رضاخان و فراماسون بودن او،به اندازه کافی گویای‏جهت گیری همه فعالیت‏های او هست،ولی گفتنی است که بعضی از کوشش‏های‏کاملا ضد اسلامی که در دوره رضاشاه انجام شد،دقیقا در زمانی بود که فروغی‏مشاغل مهم و تعیین کننده به عهده داشت و چه بسا که اساسا با نظر او این وقایع‏صورت می‏گرفت،چرا که به روشنی می‏دانیم که رضاشاه،حتی آن اندازه فهم وسوادی که لااقل به درد استعمار هم بخورد،نداشت و لذا منطقی است که بپذیریم،مطامع استعمار را کسی چون فروغی باید تأمین می‏کرد.

درباره میزان نقش فروغی در به قدرت رسیدن رضاخان و تأسیس سلسله پهلوی و عملکردسیاسی و کارنامه فرهنگی او در بعضی منابع،اطلاعات ارزشمند و خواندنی به چشم می‏خورد.مطالعه این اطلاعات نه تنها نشانگر تلاش‏های ضد اسلامی و تحرکات مرموز این عنصر فراماسون‏یهودی تبار است بلکه بیش از همه نشان دهنده ماهیت این قبیل عناصر سیاسی و پیوند آنها باکانون‏های پس پرده قدرت در دنیای معاصر است که به خوبی استراتژی هماهنگ امپراتوری‏صهیونیسم را در ابعاد سیاسی،تاریخی و به خصوص فرهنگی در کشور ایران تبیین و آشکارمی‏سازد.

به هر روی،دوران حاکمیت پهلوی را،دوران شکوفایی صهیونیسم در این سرزمین،به ویژه‏در میان یهودیان ایران به حساب آورده‏اند.[در این دوران‏]«گرایش اصلی سیاسی در میان‏جامعه یهودیان ایران،صهیونیزم بود.»

بعضی منابع صهیونیستی،دوران سلطنت محمد رضا پهلوی را عصر ممتاز برای رشد و ترقی‏یهود ایران ارزیابی کرده‏اند:دوران دوم سلطنت محمد رضا شاه پهلوی از نظر یهودیان ایرانی،دوران آزادی‏های‏اجتماعی،رفاه نسبی و ترقی بی‏سابقه بود.اما در همین دوران با تثبیت کشورنوبنیاد اسرائیل و غرور و افتخار ناشی از آن در بین یهودیان عالم،تعداد وسیعی ازیهودیان ایران متوجه صیونیزم و اسرائیل شدند.در این زمان هرگونه فعالیت سیاسی‏[در ایران‏]ممنوع بود.گرایش اصلی یهودیان ایران در جهت صیونیزم فعال و جذب‏مهاجرین جدید[به فلسطین‏]بود.اسرائیل برای جامعه یهودی‏[ایران‏]جاذبه‏ای‏سحرآمیز داشت.

این همه،صرفا به دلیل شرایط و بستری فراهم آمده بود که دستگاه پهلوی برای قوم یهود درایران رقم زده بود.به بیانی دیگر،این موقعیت را یهودیان مدیون سلسله پهلوی بودند.به اعتراف‏منابع یهودی،به همان میزان که شاهان پهلوی مورد اطمینان و علاقه محافل یهودی وصهیونیستی بودند،آنان خود نیز اعتماد کامل به یهود داشتند.

رضاشاه به یهودیان اعتماد تام و کامل داشت و به یهودیان جهان به ویژه آلمان‏احترام می‏گذاشت.یکی از بهترین دلایل این ادعا همین که پزشک مخصوص‏رضاشاه«دکتر کورت اریش نومان»که نخست در برلین طبابت می‏کرد و بعدا به ایران‏مهاجرت کرده بود یک آلمانی یهودی تبار بود.

در مقابل،کانون‏های مرموز یهودی نیز همواره یاد و نام رضاخان را گرامی داشته،و به خصوص‏کودتای سوم اسفند را به عنوان سرآغاز به قدرت رسیدن رژیم پهلوی،همیشه مورد ستایش قرارداده‏اند.

نشریه عالم یهود در سال 1334،طی سر مقاله‏ای در این خصوص نوشت:

با فرا رسیدن روز تاریخی سوم اسفند،یعنی روز تجدید استقلال و آزادی ایران،همه‏را به یاد رشادت و از خودگذشتگی رادمردی دلیر می‏اندازد که عظمت و اقتدار ازدست رفته نیاکان بزرگ و پرافتخار ما را دوباره به دست آورد.[...]شادروان رضا شاه‏کبیر با کودتای سوم اسفند تحول عظیم و قابل ستایش در کشور ایجاد کرد[...]بعدهابا رفع حجاب از بانوان و متحد الشکل کردن مردم ایران و ایجاد آبادی‏های با عظمت‏در اغلب شهرهای ایران نام خود را برای همیشه زنده نگهداشت‏[...]روز سوم اسفندبرای مردم ایران روزی تاریخی و فراموش نشدنی است و به پاس این خدمت مقدس‏به روان آن شاهنشاه فقید درود می‏فرستیم.

یادآوری این موضوع ضروری است که این جماعت از کودتای 28 مرداد 1332 نیز همیشه‏پشتیبانی و از آن به نیکی یاد کرده و در گرامی داشت آن همواره کوشیده‏اند.این بخش از مقاله‏«عالم یهود»با عنوان«مراسم روز 28 مرداد در بین یهودیان ایران»،خواندنی است:

مراسم روز تاریخی 28 مرداد از طرف کلیه یهودیان ایران با شادی و سرورزیاد الوصفی برگزار گردید.در تهران طاق نصرت بسیار باشکوهی از طرف انجمن کوی‏کلیمیان در خیابان سیروس برپا گردیده بود که در شب 28 مرداد افتتاح گردید.درمراسم افتتاح که با پذیرایی یکی از مدعوین توأم بود ابتدا آقای پیروزیان از طرف‏انجمن این روز تاریخی را تبریک گفته اضافه کردند که:ما کلیمیان ایران به شهادت‏تاریخ همیشه نسبت به شاهنشاه محبوب خود جان نثار بوده‏ایم و برای حفظ تاج وتخت‏[...].

سپس هاراب یدیدیا شوفط خطابه مؤثری ایراد و دعای مخصوص ذات شاهانه رابه شرح ذیل قرائت کردند.

خداوند تبارک و تعالی که سلاطین را نجات می‏بخشد...ذات اقدس عدل پرور ودادگستر اعلیحضرت همایونی محمد رضا شاه پهلوی شاهنشاه جوان و محبوب ما رامبارک و آفرین فرماید.پروردگارا امیدواریم از کثرت و رحمت ذات اقدس ملوکانه‏ارواحنا فداه را از هر آسیب و گزندی محافظت فرما.پروردگارا بقای سلطنت‏شاهنشاه ایران را در ظل مراحم بی‏پایانت مصون و محفوظ فرما...پروردگارا کوکب‏اقبال شاهنشاه رؤف و مهربان ما را به اوج عظمت و رفعت برسان و عمر مبارکش راطولانی گردان.

 

ادامه دارد ...


نوشته شده توسط: زیتون


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
130558


:: بازدیدهای امروز ::
4


:: بازدیدهای دیروز ::
37



:: درباره من ::

زیتون
یک ایرانی هستم و به حرف های غربی ها اعتماد ندارم.

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

شهر هزار چهره [445]
هولوکاست دروغ مقدس غرب [84]
تحریم کالاهای حامی اسرائیل [109]
میانبری برای شیطان پرستی [127]
صهیونیسم زیر سایه هالیوود [111]
از شراب تا شهادت [95]
یک دقیقه سکوت [60]
کریستین امانپور کیست ؟ [232]
دموکراسی آمریکایی [59]
سلطه صهیونیسم برسیاست‌های اینترنتی آمریکا [122]
هولوکاست ،معامله پنهانی [90]
[آرشیو(11)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

پروتکلها[5] . موقعیت یهود در ایران .


:: آرشیو ::

مصاحبه با دکتر شهبازی
پروتکلهای سران یهود
تسلط فرهنگی
تکاپوی صهیونی در ایران
ترویج فساد
بهائیت
سازمان ملل
مقابله با اسلام
سینما و تئاتر
هلوکاست
شخصیت ها
رسانه ها
سلطه بر آمریکا
وقایع
نفوذ در کشورها
اخبار
اختاپوس
رادیو و تلویزیون
طنز


:: دوستان من (لینک) ::

باشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی صهیونیسم
مرکز عرضه محصولات فرهنگی ضد صهیونیستی
سایت علمی پژوهشی یهود
مرکز اطلاع رسانی فلسطین
مسعود ده نمکی
محمد حسن قدیری ابیانه
شهید مهدی آنیلی
سینما و صهیونیسم
تلویزیون اینترنتی قدس
فیلم پژوه
آنتی 300
خبرگذاری قدس
اسرائیل
صهیونیسم دروغ بزرگ
غرب پژوه
باشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی صهیونیس
شبکه ضد پاتر
یهود شناخت
اسرائیل و سازمان یهود
صهیونیزم و ادیان
یهود
مبارزه با صهیونیسم
انجمن مبارزان با یهود
دکتر شهبازی
بچه های اهل قلم
اندیشه درخشان
بررسی و نقد بهاییت
تاریخ فلسطین
رسانة نابرابر
مرکز بازنگری در تاریخ
چشم انداز یهود
ذهن‌های بدعت گذار
جبهة مقاومت اسلامی
رادیو اسلام
فراماسونری ویهود


:: لوگوی دوستان من ::














:: خبرنامه ::