سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایرانیکا و یارقاطر (2) سه شنبه 86/12/14 ساعت 5:0 صبح

ایرانیکا و یارقاطر (2)

پشت پرده دانشنامه ایرانیکا

‏اهمیت و جایگاه دایره المعارف‏ در عرصه علمی و فرهنگی برکسی پوشیده نیست . تفکر صهیونیسم با شناخت   کافی نسبت به این مساله در گردآوری و تدوین اکثر دایره المعارف های جهان نقش کلیدی داشته است .

بنابراین ، جای تعجب نیست که اغلب دایره المعارف‏های‏موجود ، با اینکه اطلاعات خود را در همه زمینه‏ها ، به شیوه‏ای علمی‏و موضوعی ارائه می‏دهند ، با این وجود درباره اسلام و مسلمانان،به طور غیر مستند و تحریف شده سخن می‏گویند.

دکتر کامل‏العسلی در گفت و گو با نشریه الدستور چاپ اردن ، تاریخ‏15/5/1982،در این باره می‏گوید:

نگاهی شتابزده به دایره المعارف انگلیسی بریتانیکا ، دایره المعارف آمریکایی مایر ، دایره المعارف ‏فرانسه و دایره المعارف آلمان ، این واقعیت را آشکارمی‏کند که چگونه این دایره المعارف‏ها ، دیدگاه‏های‏صهیونیستی را  اساس کار خود قرار داده و از آن دفاع‏می‏کنند . در تمام این دایره المعارف‏ها ، از سرزمین ‏فلسطین به نام اسرائیل یاد و ادعا شده که نه در تاریخ و نه در قوانین بین‏المللی ، هیچ‏گاه کشوری به نام فلسطین ‏وجود نداشته  است.

« در این دایره المعارف‏ها حکومت ‏داود و سلیمان آغاز تاریخ بیت‏المقدس قلمداد شده‏ است . این در حالی             است که قدس کنعانی ، پیش ازدوران داود و سلیمان و حداقل دو هزار سال قبل سابقه داشته است. »

دکتر العسلی در ادامه اشاره می‏کند که فصل مربوط به قدس‏ در دایره المعارف اسلامی را یک یهودی صهیونیست نوشته است.

دایره المعارف انگلیسی ( نیوکاکستون ) شدیدا ضد اسلامی است وتوزیع آن در بسیاری از کشورهای عربی      ممنوع است . ( بریتانیکا ) که‏از معتبرترین و رایج‏ترین دایره المعارف‏های دنیا به شمار می‏آید ، بی‏شباهت به نیوکاکستون و بقیه نیست.

برخورد گزینشی غیر علمی و سیاسی  صهیونیسم در دایره المعارف « سازمان بین‏المللی‏یونسکو » نیز مشاهده   می‏شود . این در حالی است که بخش عمده ‏هزینه‏ های این سازمان بین‏المللی از سوی جهان عرب و اسلام‏ تأمین می‏شود.

در جلد سوم دایره المعارف یونسکو ، موسوم به « ‏تاریخ بشریت و پیشرفت علمی و فرهنگی آن » ، تحت عنوان  ‏تمدن‏های بزرگ در دوره‏های میانه ، این ادعای گستاخانه درباره ‏اسلام به چشم می‏خورد:

« اسلام تلفیقی از ادیان یهود و مسیح ، به اضافه سنت‏های‏بت‏پرستی اعراب است . اسلام سنت‏ها و مراسم قبیله‏ ای ‏را به این جهت حفظ کرد تا قبایل را به این دین جذب‏کند. »

در فرهنگ آمریکایی « وبستر » - که بیشتر به دایره المعارف شباهت دارد - از شخصیت عرب با عباراتی اهانت       ‏بار چون : « مردمی‏حیوان صفت » ، « قاتل » ، « خونریز » ، « زن‏باره » ، « آواره » ، « گدا » ، و « شورشی  »‏یاد شده است. رپرست انتشارات فرهنگ وبستر یک آمریکایی‏مدافع صهیونیسم به نام ویلیام لئونیان است.

یکی دیگر از دایره المعارف هایی که با سرمایه گزاری علنی امریکا و حمایت صهیونیسم جهانی انتشار یافته است دایره المعارف « ایرانیکا » است .

این دایره المعارف در چارچوب اهداف ضد فرهنگی و ضد اسلامی امریکا و صهیونیسم در ایران در سالهای اخیر زیر نظر « احسان یارشاطر » از وابستگان فکری رژیم پهلوی ، صهیونیسم و امریکا تالیف و منتشر شده است .

احسان یارشاطر از پیروان فرقه بهاییت و از چهره های معروف عرصه فرهنگ دوران رژیم پهلوی که « جلال آل احمد » به وی لقب « یار قاطر » داده بود ، ارتباطی پنهان و آشکار با آژانس اطلاعاتی غرب داشته و از عناصر وابسته به فراماسونری ایران به شمار می رود . وی عضو لژ فرا ماسونری « مهر » بود . لژ مهر « زیر مجموعه جناح امریکایی صهیونیستی فراماسونری در ایران » بود .

از ویژگیهای دیگر احسان یارشاطر مخالفت سرسختانه و عناد با اسلام و تشیع است . این مخالفت ریشه در بهایی بودن او دارد و میکوشد تا اسلام و تشیع را غیر منصفانه به نقد بگیرد .

او مدیریت و سردبیری دانشنامه ایران و اسلام را بر عهده داشت و آن را با سرمایه « بنگاه ترجه و نشر کتاب » انتشار می داد و به تجلیل از کسانی که در مخالفت با اسلام شهرت داشتند می پرداخت . افزون بر آن احسان یارشاطر تعلق خاطر ویژه ای به صهیونیسم بین المللی دارد ، تا جایی که برخی از دوستان قدیمی اش ، از جمله سعید سیرجانی وی را « یک یهودی صهیونیست » می نامیدند .

ویژگیهای فوق الذکر احسان یارشاطر موجب شد تا دولت امریکا وی را مناسب ترین نامزد برای تصدی پست ریاست « مرکز ایران شناسی » تشخیص و او را رسما در این مقام به کار گیرد .

موسسه های امریکایی عمدتا تامین کننده نیازهای مالی و لجستیکی دایره المعارف ایرانیکا هستند و به ویژهدانشگاه کلمبیا که به مراکزی مانند سیا و پنتاگون به طور رسمی و نیمه رسمی ، سرویس های تحقیقاتی ارائه می دهد و طرح های تحقیقاتی خود را به سفارش و زیر نظر مستقیم سازمان سیا انجام می دهد . احسان یار شاطر در گفتگویی  که  در  تاریخ 28/7/68  با  نشریه ایران تایمز در خصوص  « منابع مالی »  دایره المعارف ایرانیکا داشته ،بودجه مجموعه دایره المعارف ایرانیکا را 35 میلیون دلار اعلام کرد . دانشگاه کلمبیا از منابع اصلی تامین بودجه 35 میلیون دلاری دانشنامه ایرانیکا تشکیلاتی به نام « بنیاد علوم انسانی » است . این موسسه نیز با سازمان سیا  ارتباط دارد .

تدوین دایره المعارف ایرانیکا بدون تردید یکی از افدامات بنیادین و ظریف غرب به ویژه صهیونیسم برای تحریف تاریخ و تمدن اسلامی ایران است . تدوین کنندگان این دایره المعارف در صدد اند تا تاریخ را آنگونه که می خواهند روایت کنند .

احسان یارشاطر نویسنده بهائی و فراماسونر مورد توجه اربابانش در ماموریتی موظف شد تا تمامی توان خود را در خدمت به کانون های قدرت وابسته به صهیونیسم به کار گیرد و با سازماندهی عناصر مورد نظر غرب مجموعه ای به نام « دایره المعارف ایرانیکا » را تهیه و تدوین کند .

مرحوم دکتر علی شریعتی در این باره می گوید : « ایرانیکا مجموعه ای است که تهیه کنندگان آشکار و پنهان آن ، یعنی دولت امریکا ، سازمان سیا و موسسه های وابسته و تعدادی روشنفکران فراماسون سعی می کنند آن را به عنوان دایره المعارف فرهنگ و تمدن ایرانی طرح و معرفی کنند . »

احسان یارشاطر همکاران خود در دایره المعارف ایرانیکا  را از میان یهودیان و عناصر صهیونیست انتخاب کرده    است . حضور یهودی ها در گوشه و کنار ایرانیکا به ویژه در هیات مشاوران بسیار چشمگیر است . اعضای این هیات بیش از 35 نفرند که اغلب آنها فراماسون یا صهیونیست هستند . آمنن نترز از جمله این افراد به شمار میرود . نترز از مهره های به ظاهر فرهنگی شبکه جهانی صهیونیسم است که در حال حاضر ریاست بخش ایران شناسی دانشگاه اورشلیم را در فلسطین اشغالی به عهده دارد . در میان همکاران او عناصر شناخته شده سازمان سیا مانند استیل ولان ، پردز آکتور شرو و جان والبریچ حضور دارند . بیشتر نویسندگان و کارگردانان ایرانیکا را عناصر     غیر ایرانی و مسشرقین غرب زده و ضد ایرانی تشکیل می دهند . افرادی چون سر هارولد بیلی ( تبعه انگلیس ) ، ژرا دونولی ( تبعه ایتالیا ) ادی برادا ( تبعه امریکا ) هانس روم ( تبعه آلمان ) ناویر ویلان هل ( تبعه فرانسه ) و پریما کوف روسی به عنوان کمیته مشاوران بیت المللی ایرانیکا و صهیونیست هایی چون هایده سهیم و آمنون نترز رئیس مرکز ایران شناسی دانشگاه اورشلیم در فلسطین اشغالی و باز فرس رابط مالی رژیم صهیونیستی با ایرانیکا و شائول بخلش ، روزنامه نگار صهیونیست ایرانی و عضو سابق سندیکای نویسندگان و خبرنگاران از جمله این افراد هستند .  

« بر اساس اعتراف احسان یارشاطر ، در مجموعه ایرانیکا که تاکنون حدود 10 جلد آن منتشر شده تنها 11 درصد مقالات توسط ایرانی ها نوشته شده و بقیه توسط عناصر صهیونیست به رشته تحریر درآمده است . »

ترکیب فوق الذکر نویسندگان و اعضای تحریریه دایره المعارف ایرانیکا موجب شده تا محافل غربی و به ویژه صهیونیستی نظریات خود را درباره تاریخ ، فرهنگ و تمدن ایران به خوانندگان دایره المعارف القا کرده و فرهنگ ایران باستان به طور کلی جریان های انحرافی و غیر اسلامی را در مقابل فرهنگ اسلامی مردم مسلمان ایران قرار داده یا حداقل تاریخ و تمدن اسلامی و شخصیت های دینی اسلامی را کمرنگ جلوه دهند .

به عنوان نمونه « در حالی که در مجلات ایرانیکا مقالات مربوط به میرزا حسینقلی نور کجوری ( بهاء الدوله ) بنیانگذار فرقه بهائیت بیش از 12 صفحه را به خود اختصاص داده و مطالب مربوط به سید علی محمد شیرازی باب حدود 7 صفحه کامل از ایرانیکا را اشغال کرده است ، مطالب مربوط به امام محمد باقر (ع) تنها حدود سه ستون کمتر از نصف صفحه را به خد اختصاص داده است . نکته جالب تر این که همین مطالب نیز توسط یک مسلمان به رشته تحریر درنیامده است و توسط یک مستشرق غربی ، به نام ویفرد مدلونگ تالیف شده است . »

 

منابع

www.fa.wikipedia.org

www.iranian.com

روزنامه جام جم ، پنجشنبه 24 فروردین 1385 ، صفحه 10


نوشته شده توسط: زیتون


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
130533


:: بازدیدهای امروز ::
16


:: بازدیدهای دیروز ::
14



:: درباره من ::

زیتون
یک ایرانی هستم و به حرف های غربی ها اعتماد ندارم.

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

شهر هزار چهره [445]
هولوکاست دروغ مقدس غرب [84]
تحریم کالاهای حامی اسرائیل [109]
میانبری برای شیطان پرستی [127]
صهیونیسم زیر سایه هالیوود [111]
از شراب تا شهادت [95]
یک دقیقه سکوت [60]
کریستین امانپور کیست ؟ [232]
دموکراسی آمریکایی [59]
سلطه صهیونیسم برسیاست‌های اینترنتی آمریکا [122]
هولوکاست ،معامله پنهانی [90]
[آرشیو(11)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

پروتکلها[5] . موقعیت یهود در ایران .


:: آرشیو ::

مصاحبه با دکتر شهبازی
پروتکلهای سران یهود
تسلط فرهنگی
تکاپوی صهیونی در ایران
ترویج فساد
بهائیت
سازمان ملل
مقابله با اسلام
سینما و تئاتر
هلوکاست
شخصیت ها
رسانه ها
سلطه بر آمریکا
وقایع
نفوذ در کشورها
اخبار
اختاپوس
رادیو و تلویزیون
طنز


:: دوستان من (لینک) ::

باشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی صهیونیسم
مرکز عرضه محصولات فرهنگی ضد صهیونیستی
سایت علمی پژوهشی یهود
مرکز اطلاع رسانی فلسطین
مسعود ده نمکی
محمد حسن قدیری ابیانه
شهید مهدی آنیلی
سینما و صهیونیسم
تلویزیون اینترنتی قدس
فیلم پژوه
آنتی 300
خبرگذاری قدس
اسرائیل
صهیونیسم دروغ بزرگ
غرب پژوه
باشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی صهیونیس
شبکه ضد پاتر
یهود شناخت
اسرائیل و سازمان یهود
صهیونیزم و ادیان
یهود
مبارزه با صهیونیسم
انجمن مبارزان با یهود
دکتر شهبازی
بچه های اهل قلم
اندیشه درخشان
بررسی و نقد بهاییت
تاریخ فلسطین
رسانة نابرابر
مرکز بازنگری در تاریخ
چشم انداز یهود
ذهن‌های بدعت گذار
جبهة مقاومت اسلامی
رادیو اسلام
فراماسونری ویهود


:: لوگوی دوستان من ::














:: خبرنامه ::