سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنری فورد پنج شنبه 86/6/29 ساعت 8:27 صبح

هنری فورد

هنری فورد در روز 30 ژوئیه 1863 ، طیّ جنگ داخلی آمریکا ، در مزرعه‏ای‏در شهر«دییربورن» ، نزدیک شهر «دیترویت» در ایالت«میشیگان» به دنیاآمد.او فرزند«ویلیام فورد»،کشاورزی نسبتا مرفّه بود که ریشه ایرلندی‏داشت.ملّیت مادر او مخلوطی از هلندی و اسکاندیناویایی بود.او در هفده‏سالگی در یک تعمیرگاه ماشین در دیترویت به کارآموزی پرداخت.در همین‏حال،در تعمیرگاهی که به خود او تعلّق داشت،برای یک شرکت ماشین درو کارمی‏کرد و موتورهای دستی کشاورزی را تعمیر می‏نمود. نبوغ مکانیکی او در اوایل‏جوانی ظاهر شد و در سال 1890،هنگامی که در شرکت«دیترویت ادیسون‏الکتریک» عهده‏دار مسئولیتی بود ، دریافت که عموم مردم به وسائط نقلیه بیش‏از تراکتور علاقمندند و اصول موتور بنزینی را برای حلّ مشکل وزن موتورهای بخار مورد مطالعه قرار داد. او در سال 1887 نخستین موتور بنزینی‏اش را ساخته‏بود و همچنان به ساختن تعداد بیشتری از آنها ادامه داد.اولین «درشکه» بنزینی ‏او در سال 1893 در برابر عموم آزمایش شد و توانست با سرعتی معادل 25 مایل‏در ساعت حرکت کند.

در سال 1903،او شرکت «فورد موتور»  را با 12 سهامدار و 100 هزار دلار سرمایه تأسیس کرد. در سال 1920، وی روزانه یکهزار خودرو سواری فورد راکه شهرت جهانی یافته بود تولید می‏کرد.در سال 1924، تولید سالانه کارخانه‏فورد به دو میلیون سواری ،کامیون و تراکتور رسید. رمز موفّقیت فورد در استفاده ‏از روش‏های تولید انبوه و پرداخت دستمزدهای بالا نهفته بود. او که خود درخانواده‏ای معمولی و بی‏آلایش ریشه داشت به کارگرانش عمیقا توجّه می‏کرد، ودر ارتباط با کار خویش اصول و قواعد مؤثّری وضع کرده بود که به طور مستمراعمال می‏نمود. یکی از این اصول پرداختن بالاترین دستمزد ممکن بود و در این‏زمینه،او مصلحی واقعی بود.اصل دیگر،پذیرش متقاضیان کار بدون چون و چرایا معرّف بود.احتجاج عملی فورد که نظرات مارکس را نسخ کرده و نشان می‏دادکه کاپیتالیسم می‏تواند با اصول عقلی و اخلاقی سازگار شود،بسیاری ازسوسیالیست‏های اروپایی را تحت تأثیر قرار داد.در سال 1918، فورد که ازحامیان پرزیدنت ویلسون‏( بیست و هشتمین رییس جمهور آمریکا(1921-1913)) بود،کاندید مجلس سنا شد ولی ناکام ماند.مدّتی بعدشایع شد که او برای ریاست جمهوری نامزد خواهد شد و این شایعه سیاستمداران‏حرفه‏ای را مضطرب ساخت؛ امّا او اعلام کرد که در مقابل«کولیج»( سی امین رییس جمهور آمریکا(1929-1923)) نخواهدایستاد.طی جنگ جهانی اول،فورد تلاش بسیاری کرد تا بین کشورهای اروپایی‏متخاصم صلح برقرار شود،ولی اغلب تلاش‏های او عقیم و بی‏نتیجه ماند.

در سال 1920،وارد کار مطبوعات شد و روزنامه دییربورن ایندیپندنت را که‏روزنامه‏ای قدرتمند و مستقل بود و در زادگاه او منتشر می‏شد خریداری کرد.این‏روزنامه به دلیل پرداختن مستمر و شجاعانه به مسأله یهود در آمریکا ودیدگاه‏های منطقی و بی‏طرفانه در خصوص شیوه زندگی و آداب و رسوم‏آمریکایی شهرت داشت.

فورد، به همراه «دیتردینگ» و «گروگر» ، از سوی بسیاری از یهودیان ‏متّهم شد که از نهضت هیتلر در آلمان پشتیبانی مالی کرده است. «بالدرفون‏شیراک» ،رهبر جوانان هیتلر، در دادگاه نورمبرگ اظهار داشت که او با خواندن ‏کتاب‏های فورد ، به آگاهی لازم در خصوص یهود دست یافته است.

فورد با سیاست «روزولت» (سی و دومین رییس جمهور آمریکا(1945-1933)) در زمینه «کنترل» صنایع و بازرگانی بشدّت‏ مخالف بود ، امّا در سنین کهولت کمتر به فعالیت‏های سیاسی و اجتماعی‏می‏پرداخت. او در روز هفتم آوریل 1947 در 83 سالگی در دیترویت چشم ازجهان فروبست.او در این هنگام یک آمریکایی صاحب نام و از جمله انسان‏های‏برجسته جهان محسوب می‏شد.

هنری فورد در کتاب«زندگی و کار من» که در سال 1922 منتشر شد ، درباره مجموعه مقالات«یهود بین‏الملل» می‏نویسد:

کاری که ما به عنوان مطالعاتی در زمینه مسئله یهود تعریف و توصیف‏نموده‏ایم و مخالفان ما آن را با عناوین مختلفی نظیر «مبارزه علیه‏یهود» ، «تهاجم به یهودیان» ، «برنامه ضدّ نژاد سامی» و غیره‏معرّفی کرده‏اند، برای کسانی که آن را پی گرفته‏اند نیازی به توضیح‏ندارد.انگیزه‏ها و اهداف این کار باید با توجّه به خود آن ارزیابی وداوری شود.مقصود از ارائه این مقالات،کمک به حلّ مسئله‏ای است‏که بر این کشور عمیقا تأثیر می‏نهد؛ مسئله‏ای که در اصل نژادی است و بیش از آنکه به اشخاص مربوط شود ، با آرمانها و اعمال نفوذها سروکار دارد. درباره سخنان ما خوانندگان منصفی باید قضاوت کنند که‏از هوش و فراست برای تطبیق و مقایسه آن با زندگی بهره کافی برده‏اند.اگر سخن ما با مشاهده آنان تطبیق کند،مقصود حاصل است.لعن ونفرین کردن ما قبل از آنکه بی‏اساس و عجولانه بودن سخنانمان اثبات‏شده باشد،کمال نابخردی است.

اولین مسئله‏ای که باید مورد بررسی قرار گیرد،صدق و راستی‏سخنانی است که عرضه داشته‏ایم،و این دقیقا همان چیزی است که‏منتقدان ما از آن پرهیز می‏کنند.خوانندگان این مقالات به فوریت‏درخواهند یافت که هیچ نوع تعصّبی،جز تعصّب نسبت به اصولی که‏تمدّن ما را بنا نهاده‏اند ، انگیزه این کار نبوده است.در این مملکت ، جریان‏های مشخص صاحب نفوذی مشاهده شده بودند که به طورمحسوس در ادبیات،سرگرمی‏ها و رفتار اجتماعی ما کاستی و فساد به‏بار می‏آوردند؛تجارت از سلامت ذاتی قدیمی خویش دور می‏شد؛کوچک شمردن معیارها و اصول به شکلی فراگیر همه جا احساس‏می‏شد. این نه خشونت مفرط سفیدپوستان،و نه بی‏نزاکتی گستاخانه ‏مثلا شخصیت‏های آثار شکسپیر ، بلکه شرق‏گرایی نحسی بود که موذیانه بر همه کانال‏های ارتباطی تأثیر نهاده بود،تا حدی که مقابله باآن ضرورت پیدا کرد.اینکه این اعمال نفوذها همگی به سرچشمه‏نژادی واحدی باز می‏گردند واقعیتی است که باید آن را جدّی شمرد...ما مدّعی آن نیستیم که سخن آخر را در خصوص یهود در آمریکابیان داشته‏ایم، بلکه صرفا نفوذ کنونی یهود را در این کشور توصیف‏می‏کنیم. وقتی این جریان تغییر کند،گزارش آن هم می‏تواند تغییرکند...مخالفت ما تنها با اندیشه‏هاست ، اندیشه‏های دروغینی که بنیه‏اخلاقی ملّت ما را تضعیف می‏کنند. این اندیشه‏ها از منابعی سرچشمه‏می‏گیرند که بسهولت قابل شناسایی‏اند ، با روش‏هایی اشاعه می‏یابند که ‏بآسانی کشف می‏شوند و صرفا با ارائه و افشا کنترل می‏شوند.کافی‏است مردم بیاموزند چگونه سرچشمه و ماهیت نیروهای تأثیرگذارپراکنده در محیط خویش را باز شناسند.بگذارید ملّت آمریکا برای‏یک بار بفهمند که این،نه انحطاط طبیعی،بلکه توطئه حساب شده‏ویرانگری است که ما را مبتلا ساخته،و از آن پس ایمن خواهند بود،زیرا روشنگری شفاست.

«این کار فارغ از انگیزه‏های شخصی بر عهده گرفته شد. وقتی کاربه مرحله‏ای رسید که عقیده داشتیم ملّت آمریکا می‏توانند خود ، راه‏حل‏را بیابند ، آن را موقتا تعطیل کردیم. دشمنان می‏گویند ما کار را به قصد انتقام‏جویی آغاز کردیم و آن را از روی ترس زمین نهادیم. گذشت‏زمان ثابت خواهد کرد که منتقدان ما طفره می‏روند زیرا شهامت ندارند با مسئله اصلی روبرو شوند.»

 

 


نوشته شده توسط: زیتون


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
130541


:: بازدیدهای امروز ::
24


:: بازدیدهای دیروز ::
14



:: درباره من ::

زیتون
یک ایرانی هستم و به حرف های غربی ها اعتماد ندارم.

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

شهر هزار چهره [445]
هولوکاست دروغ مقدس غرب [84]
تحریم کالاهای حامی اسرائیل [109]
میانبری برای شیطان پرستی [127]
صهیونیسم زیر سایه هالیوود [111]
از شراب تا شهادت [95]
یک دقیقه سکوت [60]
کریستین امانپور کیست ؟ [232]
دموکراسی آمریکایی [59]
سلطه صهیونیسم برسیاست‌های اینترنتی آمریکا [122]
هولوکاست ،معامله پنهانی [90]
[آرشیو(11)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

پروتکلها[5] . موقعیت یهود در ایران .


:: آرشیو ::

مصاحبه با دکتر شهبازی
پروتکلهای سران یهود
تسلط فرهنگی
تکاپوی صهیونی در ایران
ترویج فساد
بهائیت
سازمان ملل
مقابله با اسلام
سینما و تئاتر
هلوکاست
شخصیت ها
رسانه ها
سلطه بر آمریکا
وقایع
نفوذ در کشورها
اخبار
اختاپوس
رادیو و تلویزیون
طنز


:: دوستان من (لینک) ::

باشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی صهیونیسم
مرکز عرضه محصولات فرهنگی ضد صهیونیستی
سایت علمی پژوهشی یهود
مرکز اطلاع رسانی فلسطین
مسعود ده نمکی
محمد حسن قدیری ابیانه
شهید مهدی آنیلی
سینما و صهیونیسم
تلویزیون اینترنتی قدس
فیلم پژوه
آنتی 300
خبرگذاری قدس
اسرائیل
صهیونیسم دروغ بزرگ
غرب پژوه
باشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی صهیونیس
شبکه ضد پاتر
یهود شناخت
اسرائیل و سازمان یهود
صهیونیزم و ادیان
یهود
مبارزه با صهیونیسم
انجمن مبارزان با یهود
دکتر شهبازی
بچه های اهل قلم
اندیشه درخشان
بررسی و نقد بهاییت
تاریخ فلسطین
رسانة نابرابر
مرکز بازنگری در تاریخ
چشم انداز یهود
ذهن‌های بدعت گذار
جبهة مقاومت اسلامی
رادیو اسلام
فراماسونری ویهود


:: لوگوی دوستان من ::














:: خبرنامه ::