سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بان کی مون، بی‌طرف نیست یکشنبه 86/9/25 ساعت 3:41 عصر
بان کی مون، بی‌طرف نیست
جهان- عزیز شاه محمدی:
گرچه سازمان ملل در خاورمیانه هیچ‌گاه ابتکار عمل را در دست نداشته است اما به هر حال در فرصت‌های اندکی که دست داده، با واکنش‌های مقامات سازمان ملل و با گزار‌ش‌های نهادهای وابسته این سازمان  توانسته است گوشه‌ای از حقایق این منطقه را فاش کند.
نیروهای حائل سازمان ملل (یونیفیل) در جنوب لبنان مستقر هستند؛ در فلسطین اشغالی نیز سازمان ملل عضو گروه 4جانبه (روسیه، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و آمریکا) است . از طرف دیگر چند نهاد امدادگر وابسته به سازمان ملل نیز در خدمت فلسطینیان نوار غزه و کرانه باختری هستند.این درحالی است که بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در زمره دعوت‌شدگان به نشست آناپولیس در آمریکا بود.
ازاین‌رو، هرچند سازمان ملل در فلسطین و لبنان نقش درجه اول ندارد اما به هر حال کاملا درگیر است. با وجود این بان‌کی‌مون- دبیرکل کره‌ای سازمان ملل- نسبت به وقایع فلسطین و لبنان رویکرد بسیار جالبی دارد.وی‌که در زمان حمله آمریکا به عراق و افغانستان وزیر امور خارجه کره‌جنوبی بود، نه‌تنها همراهی کشورش با آمریکا را موجب شد، بلکه پس از آن نیز کاملا در جهت سیاست‌های آمریکا در منطقه قدم برمی‌دارد.بان‌کی‌مون شاید حق داشت در مقام وزارت امور خارجه کره‌جنوبی آنچه لازم می‌دانست در رابطه با کشورش با آمریکا انجام دهد اما ظاهرا دبیرکل سازمان ملل هنوز باور نکرده است که در رأس یک سازمان جهانی با مسئولیت‌های مهم قرار دارد و بی‌طرفی دبیرکل این سازمان نقش کلیدی در کارآمدی آن دارد.
در محافل دیپلماتیک نیویورک از بان‌کی‌مون به‌عنوان دبیرکلی که به سیاست خارجی آمریکا بسیار احترام می‌گذارد، یاد می‌شود. به‌نظر می‌رسد رفتار با‌ن‌کی‌مون در قبال سیاست خارجی آمریکا  فراتر از احترام باشد. بان‌کی‌مون در قبال مسائل فلسطین و لبنان یا ساکت است و یا به جانبداری از آمریکا و اسرائیل سخن می‌گوید.بان‌کی‌مون هیچ‌گاه نقض حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را محکوم نکرده است؛ بان‌کی‌مون حتی در جریان ترور ژنرال فرانسوا الحاج که چهارشنبه صورت گرفت سکوت اختیار کرده‌است.
دبیرکل سازمان ملل نسبت به حملات توپخانه‌ای و هوایی اسرائیل به غزه و شروع دور جدید شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین نیز بی‌تفاوت است.
از زمان برگزاری نشست آناپولیس در 27 نوامبر (6 آذر) تاکنون حداقل 50 فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. و این غیر از ادامه محاصره شدید اقتصادی غزه است.
بان‌کی‌مون حتی نسبت به تهدید رژیم صهیونیستی به قطع جریان برق و سوخت به غزه ساکت مانده است.
البته این همه ماجرا نیست؛ بان‌کی‌مون اظهارنظرهای خود در مسائلی که به آمریکا مربوط می‌شود کاملا هماهنگ عمل می‌کند.وی هم‌صدا با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که حزب‌الله به جنوب لبنان سلاح قاچاق می‌کند اما حاضر نشده است به درخواست فرمانده نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان نسبت به نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی حق عکس‌العمل بدهد.
بان‌کی‌مون در یک سال اخیر درمورد کوزوو، دارفور، تغییرات آب و هوایی و میانمار اظهارنظر کرده است؛ اظهارنظرهایی که البته کاملا با رعایت احترام سیاست خارجی آمریکا بوده است.

نوشته شده توسط: زیتون

تکرار ادعاهای رژیم صهیونیستی از زبان بان کی‌مون
 
مجامع‌جهانی- همشهری آنلاین:
بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل با تکرار ادعای رژیم صهیونیستی مدعی‌است حزب‌الله توان نظامی خود را تقویت کرده و این موضوع چالشی بزرگ برای ثبات در لبنان است.
آنگونه که دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، صهیونیست‌ها می‌گویند پس از جنگ تابستان سال گذشته رژیم صهیونیستی علیه لبنان، حزب‌الله توان نظامی خود را تقویت کرده است، به گونه‌ای که می‌تواند موشک‌هایی را شلیک کند که برد آنها تا تل‌آویو می‌رسد.خبرگزاری اتریش از نیویورک و تل‌آویو گزارش داد، بان کی مون ادامه داد، زرادخانه موشک‌های زمینی و دریایی حزب‌الله سه برابر شده است. اسرائیل عقیده دارد که این شیوه و شمار ادوات جنگی تحت اختیار حزب‌الله تهدیدی استراتژیک برای امنیت و جان شهروندانش است.به گفته وی، با این حال رژیم صهیونیستی شمار قطعی این تجهیزات را اعلام نکرده است، اما سخنرانی سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان در ماه‌ گذشته موید این اطلاعات است.
بان ادعا کرد، گزارش‌ها درباره تجیهز دوباره حزب‌الله مایه نگرانی بزرگی است. این جدی‌ترین چالش برای حاکمیت، ثبات و استقلال لبنان به حساب می‌آید.
بر اساس تخمین‌های صهیونیست‌ها، حزب‌الله اکنون سلاح‌های بیشتری نسبت به تابستان سال گذشته در اختیار دارد. تل‌آویو مدعی است که این تسلیحات از مرز سوریه به لبنان وارد می‌شوند.بان اعلام کرد که به گفته صهیونیست‌ها حزب‌الله بیش از صدها موشک در با برد 250 کیلومتر و بیشتر در اختیار دارد. علاوه بر این حزب‌الله بخش پدافندی ایجاد کرده است که می‌تواند موشک‌های زمین به هوا شلیک کند.
بان در پایان مدعی شد، تجهیز دوباره حزب‌الله نقض قطعنامه سازمان ملل است که بر اساس آن جنگ 33 روزه پایان یافت. در این قطعنامه درخواست خلع سلاح شبه‌نظامیان مطرح شده بود، اما در این زمینه پیشرفتی حاصل نشده است.

نوشته شده توسط: زیتون


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
130500


:: بازدیدهای امروز ::
2


:: بازدیدهای دیروز ::
10



:: درباره من ::

زیتون
یک ایرانی هستم و به حرف های غربی ها اعتماد ندارم.

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

شهر هزار چهره [444]
هولوکاست دروغ مقدس غرب [84]
تحریم کالاهای حامی اسرائیل [109]
میانبری برای شیطان پرستی [127]
صهیونیسم زیر سایه هالیوود [111]
از شراب تا شهادت [95]
یک دقیقه سکوت [60]
کریستین امانپور کیست ؟ [232]
دموکراسی آمریکایی [59]
سلطه صهیونیسم برسیاست‌های اینترنتی آمریکا [122]
هولوکاست ،معامله پنهانی [90]
[آرشیو(11)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

پروتکلها[5] . موقعیت یهود در ایران .


:: آرشیو ::

مصاحبه با دکتر شهبازی
پروتکلهای سران یهود
تسلط فرهنگی
تکاپوی صهیونی در ایران
ترویج فساد
بهائیت
سازمان ملل
مقابله با اسلام
سینما و تئاتر
هلوکاست
شخصیت ها
رسانه ها
سلطه بر آمریکا
وقایع
نفوذ در کشورها
اخبار
اختاپوس
رادیو و تلویزیون
طنز


:: دوستان من (لینک) ::

باشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی صهیونیسم
مرکز عرضه محصولات فرهنگی ضد صهیونیستی
سایت علمی پژوهشی یهود
مرکز اطلاع رسانی فلسطین
مسعود ده نمکی
محمد حسن قدیری ابیانه
شهید مهدی آنیلی
سینما و صهیونیسم
تلویزیون اینترنتی قدس
فیلم پژوه
آنتی 300
خبرگذاری قدس
اسرائیل
صهیونیسم دروغ بزرگ
غرب پژوه
باشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی صهیونیس
شبکه ضد پاتر
یهود شناخت
اسرائیل و سازمان یهود
صهیونیزم و ادیان
یهود
مبارزه با صهیونیسم
انجمن مبارزان با یهود
دکتر شهبازی
بچه های اهل قلم
اندیشه درخشان
بررسی و نقد بهاییت
تاریخ فلسطین
رسانة نابرابر
مرکز بازنگری در تاریخ
چشم انداز یهود
ذهن‌های بدعت گذار
جبهة مقاومت اسلامی
رادیو اسلام
فراماسونری ویهود


:: لوگوی دوستان من ::














:: خبرنامه ::